My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Menyediakan kelengkapan barangan Kekabu 100% Asli & Padat secara ONLINE dengan harga paling berpatutan!

HALLUUUUU!!

❤بِسْـــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم❤

JUMPER LADY GEGE DISINI PULAK YA! MEH! MEH! BACE KISAH NGARUT KITEE!!

COUNTING THE DAYS....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Little JuNiORRR!!!

pregnancy calendar

Tuesday, September 29, 2009

AKU ADE IMPIAN.. KOWANG ADE IMPIAN?

aku pasti setiap antara kita ade impian masing2 kan? macam tu jugak aku.. aku ade impian aku sendiri.. macam2 impian.. kadang2 tu tak salah kita nak berangan kan? berangankan ape yang kita impikan.. hehe.. harap-harap termakbul la..

antara impian aku yang tersangat-sangat aku impikan, aku nak sangat-sangat jejakkan kaki kat bumi UNITED KINGDOM (UK) .. kenape aku nak sangat jejak kaki ke sana? sebab, aku tengok dari pemerhatian aku kat gambar2 kat sana, UK nie antara satu destinasi yang amat sangat la cantik dan tempat yang sesuai untuk bercuti... macam mane aku leh terpikir nak ke UK? hehe.. soalan yang baguss...

aku sebenarnya mula berminat n pasang impian nak kesana bila aku mula baca pengalaman penulis novel Aina Emir sepanjang dia menetap disana dan pengalaman dia tu, dia garapkan dalam kisah untuk novel dia "Sesuci Cinta" .. lebih 30 kali aku bace novel tu.. tak jemu2.. tapi lagi naik semangat aku nak g sana adala.. selain sekitar London, UK, dalam novel tu jugak ade dia selitkan percutian die ke Istana Al-Hambra... ade sape2 penah bace ke novel tu?

selain tu, impian aku, aku nak wedding aku dipenuhi dengan RED ROSES.. kalau berkemampuan la.. hehe.. kalau tak, Lily Putih pun okey gak.. cantik.. hehe.. yela.. setiap girl ade dowang punye wedding dream kan?

lain ape eh... oh ye.. aku impikan untuk terbitkan SEBUAH NOVEL.. mungkin dari kisah aku sendiri untuk dijadikan novel terbitan pertama, tapi taklah setepat kisah aku.. kenela ubah-ubah n garap sikit kan... insyaallah.. tu sume dalam perancangan.. aku harap menjadi la.. sebab nak menulis novel nie, tersangat la rumit.. kene ikut mood nak menulis, yang penting, ayat aku tak meleret.. mungkin amik mase bertahun nak mengarang tu,, ape pun, aku pegang pada kata "take it easy".. insyaallah.. kowang doa2kanlah eh moga2 impian aku nie tercapai...

MAK ANDAM pun salah satu prospek idaman aku.. aku suka mekap2 kan owang nie.. taktaula.. aku suka buat owang nampak cantik.. sebab tu kengkadang aku explore muka aku sendiri untuk asah bakat semulajadi aku nie.. cuma aku perlukan lagi bimbingan pada orang yang profesional.. insyaallah,, kalau jadi la, aku xkan letak harga tinggi-tinggi untuk mekapkan owang..

Aku minat jadi PHOTOGRAPHER pun xtaula dari bila.. tapi dari aku sekolah rendah, aku mmg suka dengan kamera, and aku seronok sangat dapat belajar basic kamera mase kat UiTM dulu.. tambahan lak sekarang nie aku dengan Umie, start buat biz amik gambar owang kawin, or tunang or majlis2.. Sementara nie aku xde la mintak upah ape2.. sebab aku saje je bjinak2 dulu.. aku puas hati bila gambar tu cantik.. n aku puas hati bila owang yang aku snap pic die tu, bpuas hati dengan keje aku.. mungkin inilah die sebenarnya bakat aku yang terpendam selain menulis...

impian yang lain pulak, kalau ditakdirkan dah sampai masanya aku kawin, aku impikan sebuah PERKAHWINAN yang sentiasa SEGAR dan FRESH sebagaimana waktu couple2 nie.. aku xnak nanti kalau dah lame2 kawin, sumenye hambar dan membosankan... jenis aku, aku suka refresh mind aku tentang waktu 1st kami kenal, or benda yang melucukan yang buat aku teringat sampai sekarang, so word bosan dalam hubungan tu, xkan pernah singgah dalam hati aku.. sebagaimana seronoknya alam couple2 nie, macam tula yang aku harapkan.. berpegangan tangan walaupun da tua time tu, kuar dating walaupun da ade anak.. hehe.. berangan dah.. tapi itulah impian aku...

impian yang seterusnya, aku nak jadi perempuan yang paling CANTIK dimatanya.. cantik luaran, cantik dalaman.. yela, perempuan mane yang xnak cantik kan? tapi aku nak lebih cantik, biar dia akan sayang aku lebih.. hehe.. terpulang ape owang nak cakap, tapi aku sanggup berkorban untuk itu, kalau itu je salah satu cara untuk aku tunjuk kan sayang aku kat dia.. aku percaya, masing2 ade cara masing2 nak tunjukkan kasih sayang pada diri masing2 kan?

tapi buat mase sekarang nie, impian aku yang aku rasa satu "keperluan" yang aku kene gak buat, tanpa kompromi ialah MEMASAK.. coz aku memang tak pandai memasak.. bakat tu tak turun pada aku.. tapi turun pada adik laki aku.. tapi aku akan pastikan aku akan pandai masak gak sebelum aku melangkahkan diri ke tahap hidup yang akan datang.. (next level of life)..

ini jelah setakat nie impian-impian aku yang selama nie aku fikirkan, risaukan dan harap akan dapat jadi kenyataan.. doa2kan lah ya...

2 comments:

MeIsMe said...

aminnnnn.. alhamdulillah.. bgus ada impian. dr impian jadikn kenyataan mcm ne nk jadikn? USAHA!!! dgn usaha suma leh jadi.. :)

sllu org ckp jgn asik berangan je.. nnt jd mat jenin.. tp kalo kt berusaha kt bkn mat jenin.. sbb mat jenin tu umpama menugu bulan jatuh ke riba. :)

sy pasti tasya pasti akn berusaha utk merealisasikn impian itu. .my pray go with u. fire up ur self. think positive and never give up. once we give up. nothing can help us.

Friend Alwayz~~~ haykal :)

meladygege said...

betul tu! harap2 impian nie akan termakbul satu hari.. kalau da tercapai, mesti dapat tersenyum puas!