My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Menyediakan kelengkapan barangan Kekabu 100% Asli & Padat secara ONLINE dengan harga paling berpatutan!

HALLUUUUU!!

❤بِسْـــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم❤

JUMPER LADY GEGE DISINI PULAK YA! MEH! MEH! BACE KISAH NGARUT KITEE!!

COUNTING THE DAYS....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Little JuNiORRR!!!

pregnancy calendar

Saturday, September 5, 2009

ABAH - episod 2

Abah,

Abah ingat lagi tak, sebulan pastu tasya asyik sakit je,, demam tak baik2... Mak abah tak bagi tasya balik.. Mak abah suh tasya tido sana beberapa hari.. Abah bawak tasya gie klinik.. da bawak, tapi demam tak kebah2 jugak... Teringat abah teman tasya makan ubat kat dapur.. Abah tunggu sampai tasya bebetul makan sume ubat2 tu.. Sweet sangat.. rasa macam bebetul dimanjakan,, Tak pernah tasya rasa camtu.. Pastu petang tu tasya tengok mak sibuk calling2.. tak tau la die call sape.. Rupe2nye mak call orang untuk berubat kampung.. Malam tu mak abah bawak tasya gie pandamaran, berubat kampung.. Ibu cakap ade 'benda' kat tasya... Sebab tu demam tak kebah2.. Ibu suruh datang lagi bawak benda2 yang dia pesan... Limau nipis -9 biji, limau purut 3 biji, air masjid - 3 masjid, air masak 1 botol, Kelapa muda 1 biji, Telur ayam 3 biji, dan sireh 8 helai untuk pendinding diri...

Minggu depannya tasya datang lagi ngan des.. Des teman sekali pegi berubat kampung.. Mase tu tasya demam lagi.. Abah ingat tak siang tu kita p cari barang2 nak berubat yang Ibu suruh bawak tu? telur ayam, sireh, limau nipis, kelapa muda sume da jumpe.. Yang belum dapat cuma air masjid ngan limau purut je.. Abah ingat lagi tak, mase kita nak cari air masjid tu, abah sanggup berbasah redah ujan nak p ke paip2 air masjid tu.. Sungguh tasya xle lupa.. Tasya bebetul nak nangis mase tengok abah redah hujan tu.. bergenang air mata nie dalam keta.. kesian sangat abah.. Mana nak bawak keta, nak cari air masjid dalam ujan2 lebat camnie pulak.. kesian abah.. tapi abah cakap, cukup tasya ingat jasa mak abah n doakan dowang je, da cukup buat dowang rasa seronok... Hurm pastu kita da p cari air masjid kat Masjid Sg Kandis, Masjid Bukit Naga & Masjid Kg Jawa, kita pun balik umah.. pastu amy cakap, limau purut xde lagi.. kita pun kuar semula.. Sampai ke kg jawa kita cari kan? tapi tak jumpe jugak.. Pastu abah bawak kitowang sume gie sampai ke Klang cari limau purut kat Jalan Masjid India Klang tu, barula jumpe.. Ya Allah, jauhnya kita berjalan kan..

Malam tu kita pun gerak ke pandamaran.. Tasya da makin lemah mase tu.. Mak, abah & des teman tasya malam tu.. Kesian kene tunggu lame.. dekat 2 jam jugaklah,, Tasya dimandikan ibu, di bacakan doa pendinding diri.. Sumenya kene RM65.25 .. abah yang bayar.. abah ingat lagi tak? timekasih abah.. lepas berubat tu tasya rasa segar sikit.. demam pun kebah.. Alhamdulillah.. timekasih mak abah.... Malam tu mak masak yang best2.. macam2 lauk ada.. tapi tasya nampak sardin! apelagi, des cakap "ha ta alip! fav ko nie!" hehe.. pastu tasya makan lauk sardin je walaupun ade lagi lauk yang best2.. mak abah ngan amy n watie gelak je tengok tasya x usik pun lauk lain.. hehe..

Pastu dalam pada tasya ngah berehat tu, des la yang banyak layan mak abah, adik2.. tengkiu des! hehe.. teringat tasya.. TV sikit punya besar, mak, abah, watie, amy, leh layan movie kat laptop des! haha... kesian sume tertunduk berebut nak tengok screen laptop 15 inci tu.. haha.. tapi sweet kan?? pastu petang tu, mcm biase, ade je abah nak jamu kitowang macam2.. abah beli kuih la, buah la.. best sangat!!

Abah ingat lagi tak semua tu???



nie senarai yang Ibu bagi mase kali pertama datang berubat..



niela barang2 yang dah abah ngan mak n adik2 tolong sediakan..

12 comments:

Takumi said...

wuuu.. menyayat ati bce.. mmg tula ibu bapa. dorg sagup berkorban utk kt. :'(

meladygege said...

betul... jasa dowang pada sy tak mungkin sy lupakan sampai bila2... tapi dia abah angkat sy.. tapi sy sayang dia macam abah sendiri.. sayang sangat.... rindu sangat...

Anonymous said...

sedekah kan al fatihah n bace yasin tok dier sllu k..terbaek..dier memang baek..n for sure dier nak yang terbaek untuk awak gak k..tak care..:)..aidiel

meladygege said...

insyaallah.. i mish him damn much...

sarahata said...

berderai air mata nih jatuh tau..mak ayh x mengharapkan apa2..cuma nak kite selamat n mendoakan mereka bila mereka tiada kelak..

meladygege said...

tula sarah... tp abah dah xde,,, die pergi bulan 3 haritu... actually nie abah angkat tasya.. tapi tasya sayang dia lagi dr ayah sendiri,, rindu sangat kat dia,,,

Himynameiszuan said...

masya-Allah..ku xthu nk ckp cmner..1st time ku jmpe ko..ku tgk ko berbeda..tapi naluri ko..hebat sekali..

Al-fatihah..

ku hrp ku blh ketemu ko lg..
ko knl ku spe kn...??

meladygege said...

huhu.. sedekahkanlah alfatihah untuk arwah ya..

erm.. tak ingat la.. sape nie.. kita penah jumpa ke? sorry tanye,,

Himynameiszuan said...

mybe ko x igt..ko blh tya umi..spe himynameiszuan ya..

meladygege said...

bf zila.. tau.. tapi penah jumpe ke sblm nie? maksud aku sebelum aku terserempak ko ngan zila kat alam sentral aritu?

Himynameiszuan said...

rse nye x kot..mse ko kt atm 2 kmi nk tgr..tp rse cm x sdp lak..tgk ko berbaris cm dak sek..kmi thu korg bkk pose rmai2..cz ikhwan da msg zila ajk bkk pose sme2 hr 2..tp da mslh yg x dpt elakkn..so kmi x pg la..

pape pn nice to know u..

meladygege said...

owh.. mengertilah daku kini,., hehe.. la kalau dapat join aritu kan best....