My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Menyediakan kelengkapan barangan Kekabu 100% Asli & Padat secara ONLINE dengan harga paling berpatutan!

HALLUUUUU!!

❤بِسْـــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم❤

JUMPER LADY GEGE DISINI PULAK YA! MEH! MEH! BACE KISAH NGARUT KITEE!!

COUNTING THE DAYS....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Little JuNiORRR!!!

pregnancy calendar

Friday, October 30, 2009

INDOOR SALES EXECUTIVE

Hye kowang.. lame tak update kan... hehe.. sowie la.. aku skang nie teramat2 la busy.. Alhamdulillah.. rezeki tak putus2 berkat doa yang berpanjangan.. hehe.. aku sebenarnya tengah penat nie.. tapi aku tulis jelah ek.. sebab aku tak sabar nak tengok post baru aku.. hehe.. so kalo aku cam lalok sket, jangan marah arrr...

okeh.. meh aku story meh.. anak-anak! meh berkumpul! mak nak cite nie.. hehe..

okeh, kan aku cakap aku buat 3 keje kan? okeh, utk keje ptama tu, nie keje fulltime aku.. aku kerja kat Bumi X (M) Sdn Bhd iaitu sebuah courier service company... kat sini aku buat sales n marketing which is bidang yang sangat2 aku tak minat! aku kat sini jawatan aku Indoor Sales Executive.. keje aku juz buat call, cari sales thru call, buat proposal @ quotation, dan buat appointment...

mudah kan? tapi tak semudah yang kowang bayangkan.. sebab ape? sebab, company nie hanya nak closed deal customer yang trading 1K above tetiap bulan.. so, yang currently aku tengah deal nie, customer yang revenue dia 10-20K setiap bulan.. bukan senang kita nak kaco dowang tu, nak probing mintak info, nak kaco dowang tanya pasal proposal.. kene always follow up.. n paling susah, nak buat appointment ngan dowang.. lagi2 dengan decision maker.. bukan senang nak tangkap decision maker tu.. coz yang banyaknya influencer je..

kita lak nak kene guna banyak skill bcakap nak bg owang layan kita.. kadang2 tu tersangatlah sakit hati, bila kita ngah cakap2 tu, dowang terus letak phone. dah bcakap la sensowang.. adoi.. takpun ade gak yang kene marah dalam tepon.. tapi paling menyakitkan hati bila receptionist lak yang lelebih taknak pass tepon kat person incharge.. bengang betul aku!

memang gaji yang dia bagi, taklah aku nafikan, paling banyak yang aku dapat sepanjang aku bekerja 7 tahun nie.. belum masuk lagi incentive.. tapi serius aku tak minat da buat sales n marketing nie sejak bidang nie diperkenalkan pada aku 4 bulan yang lalu... susah tau kalau tak minat nie, sbb memang takkan berjaya la nak buat ape2 dengan bersungguh2..

tapi aku da fedup nak mencari keje lain.. taun nie je da 3x aku tukar keje termasuk keje skang nie.. aku da fedup laaa... serius aku mmg xleh buat.. n keje aku nie, tersangat amatlah selalu ada meeting.. ya allah.. walaupun suasana kerja relax, n aku sensowang je kat opis, tp bila ada selalu sales meeting, benda nie jadi pressure tau..

tapi aku tak pernah la pressure giler2 macam kat tempat keje lame aku.. sebab boss aku pun sume sporting.. boss aku tu husband n wife.. memang 2-2 canti dan handsome.. Cina la.. tapi.. ntahla.. aku pun tak tau samada aku nak teruskan keje nie or carik je keje baru.. sebab hati aku memang takde kat sales marketing... aku lebih rela kerja yang dilambakkan depan aku daripada aku kene cari keje tu.. sbb sales nie, depends pada rajin malas kita la.. kalo rajin, adela keje,, kalo malas, mmg lepak jela.. cuma diakui, aku memang agak penat, bukan sebab part time keje yang aku buat tu.. tapi pasal umah aku kat Klang tu, jauh ngan Bandar Sunway.. aku bawak moto gie keje.. tetiap hari, pergi balik 40 minit jauhnya.. ntahla.. aku pun da pening da skang.. nak teruskan or quit je..

No comments: