My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Menyediakan kelengkapan barangan Kekabu 100% Asli & Padat secara ONLINE dengan harga paling berpatutan!

HALLUUUUU!!

❤بِسْـــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم❤

JUMPER LADY GEGE DISINI PULAK YA! MEH! MEH! BACE KISAH NGARUT KITEE!!

COUNTING THE DAYS....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Little JuNiORRR!!!

pregnancy calendar

Thursday, November 26, 2009

MULUT, HATI & FIKIRAN

Mulut, hati dan fikiran... masing2 saling berkait... bila mulut berkata-kata, fikiran akan senyap, hati akan sentiasa mengingatkan mulut supaya berjaga-jaga... waktu itu barulah mulut berhenti bercakap dan fikiran pula amik alih .. fikiran berlegar-legar menganalisa kembali apa yang mulut telah katakan tadi.. relevan atau tidak.. patut tidak.. dan dengan bantuan hati, barulah dapat kembali jawapan pada semua jawapan kepada semua persoalan... barulah timbul rasa gembira dan juga mungkin rasa menyesal pada 3 bahagian badan manusia ini..

ntahla.. aku pun tak tahu ape yang aku tulis nie.. berat sungguh dugaan yang perlu aku lalui setiap hari.. tapi owang hanya nampak senyum manis ku ini jer.. owang hanya nampak kegembiraan yang terpancar di wajah nie jer.. hati aku.. fikiran aku, xkan sape dapat mengerti.. takde sape...

ape yang tak kene? diri aku sendiri ker? atau aku yang sendiri yang memang tersangat-sangat sensitif owangnya? sekali hati aku terguris, pedih dia sampai bila-bila aku rasa.. sampai bila-bila buat aku teringat.. walaupun perkataan menerima maaf telah tu telah diungkapkan, tapi ntah kenapa aku harus ingat lagi... aku tak undang dia datang! tapi ini sume secara tiba-tiba.. bukan aku yang terlalu perasaan.. tapi aku tak mampu kalau perasaan ini lebih menguasai hati aku dari fikiran aku.. aku tak mampu tepis... aku tak mampu...

Tolonglah hati... berilah aku peluang untuk bahagia.. Mulut telah jalankan peranannya untuk menyampaikan sedikit yang tersirat dihati.. Fikiran telah menyokong ia.. tapi hati, berilah kebahagiaan dan kegembiraan tu kepada ku.. Kerana hanya kau sahaja yang tau apa yang aku mahu dalam hidup ini secara tepatnya... Hanya kau... kerana owang lain takkan dapat baca fikiran dan hati kita...

"mulut diam.. tapi fikiran akan terus berkata-kata... takkan berhenti berkata-kata selagi mulut itu diam.... hati tak pernah sunyi dengan adanya mulut dan fikiran.."


No comments: